Móda do města i na expedici

Na Napapijri jsem narazil vlastně náhodou, když mě zaujal lední medvěd v jejich výloze. Toho žádný jiný obchod v PALLADIU nemá (je tu akorát Hulk v ComicsPointu) :). Došlo mi, že o téhle značce vlastně moc nevím, a tak jsem se šel podívat dovnitř.
Zaujala mě praktická jednoduchost a přitom stylovost celého interiéru, což vlastně platí i pro produkty této značky. Napapijri je móda pro náročné, které zajimá nejen to, jak jejich oblečení vypadá, ale také jak je pohodlné a jak obstojí v nestandardních podmínkách.
DSC_9513 [1024x768]
Všudypřítomná norská vlajka svádí k úsudku, že se jedná o norskou firmu. Skutečnost je ale taková, že Napapijri pochází přímo ze srdce Alp a použití norské vlajky v image značky odkazuje na drsnost a neskutečnou krásu této severské země, která si mimo jiné velmi váží své přírody.
DSC_9525 [1024x768]
Jaký je tedy celý příběh této značky? V roce 1987 začal v italské Aostě jeden výrobce cestovních tašek s prodejem prvního produktu s logem Napapijri. Byla to téměř nezničitelná cestovní taška Bering bag z voskovaného plátna, která se vyrábí dodnes a je ikonickým produktem značky. O tři roky později se společnost pustila do výroby oblečení a doplňků a jejich vlajkový výrobek, bunda Skidoo, se setkala s velkým úspěchem pro svůj osobitý styl, nepromokavost a nízkou hmotnost.
DSC_9518 [1024x768]
Od té doby firma prošla velkým vývojem a v současné době vyrábí kromě pánského a dámského oblečení a doplňků také obuv a dětské oblečení. Napapijri má celkem 175 obchodů ve 30 zemích a jeden z nich je samozřejmě ten v PALLADIU :)
DSC_9520 [1024x768]
Kromě svého jedinečného stylu se Napapijri vyznačuje i celkem neobvyklým jménem. Údajně jde o jednu z verzí finského výrazu pro polární kruh, ale bohužel neumím finsky, abych to mohl potvrdit :) Podobně i její černobílé logo má odkazovat k severnímu a jižnímu pólu Země.
DSC_9519 [1024x768]
Svůj blízký vztah k divoké přírodě a její ochraně společnost Napapijri vyjadřuje i pomocí svých kampaní zabývajících se osvětou o globálním oteplování a ohrožených druzích zvířat. Jedna taková kampaň probíhá formou dlouhodobé spolupráce s fotografem Sebastianem Copelandem, který fotografuje polární oblasti a na svých expedicích dokazuje, že s výbavou od Napapijri se člověk nemusí bát na severní pól ani na Antarktidu. Za zmínku stojí také spolupráce s Karlem Lagerfeldem a dalšími designéry na speciálních kolekcích. Značka tak kombinuje svět polárních expedic se světem módy, což je dost unikátní spojení.
DSC_9521 [1024x768]
Prodejnu Napapijri samozřejmě i s ledním medvědem najdete na patře +1 a ať už patříte k zimním dobrodruhům, nebo se nejradši procházíte podél Vltavy, jistě si v ní něco vyberete :).
#vsechnastories